Γεώργιος Μαρκάκος

Ο Γεώργιος Μαρκάκος είναι Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, με εξειδίκευση στη Τραπεζική Διαμεσολάβηση. Πλαισιώνεται από ομάδα εξειδικευμένων συνεργατών. Ο στόχος μας είναι η φιλική διευθέτηση των διαφορών ανάμεσα σε καταναλωτές και τράπεζες ή επενδυτικές εταιρείες. Η μεγάλη εμπειρία και οι γνώσεις στον τραπεζικό χώρο σε συνδυασμό με την εξειδίκευση στη διαμεσολάβηση, καθιστά την ομάδα μας ικανή να σας συμβουλεύσει σε όλες τις σχετικές διαφορές και να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

ΚΑΤΑΘΕΣΤΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΑΣ
ΚΑΤΑΘΕΣΤΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΑΣ

Τι είναι η Διαμεσολάβηση;

  • Είναι μια ευέλικτη εκούσια διαδικασία που γίνεται σε ουδέτερο χώρο
  • Οι συμμετέχοντες έχουν τον απόλυτο έλεγχο ως προς τη λύση και τους επιμέρους ορούς, με τη βοήθεια του διαμεσολαβητή
  • Είναι μια διαρθρωμένη διαδικασία σύμφωνα με το νόμο Ν.3898/2010
  • Τα βασικά χαρακτηριστικά είναι:
    • Η εμπιστευτικότητα
    • Η ιδιωτική αυτονομία
    • Η ουδετερότητα και η αμεροληψία (του τραπεζικού διαμεσολαβητή) όπου τα μέρη (δυο ή περισσότερα) επιχειρούν εκουσίως, με καλή πίστη και συναλλακτική ευθύτητα να λύσουν με συμφωνία μια διαφορά με τη βοήθεια του διαμεσολαβητή
  • Ο διαμεσολαβητής δεν επιτρέπεται να κατευθύνει ή να επιβάλει τη λύση, εκφράζει όμως απόψεις για την επίτευξη συμβιβαστικής επίλυσης των διαφορών
  • Δύναται να διατυπώνει την προσωπική του άποψη η οποία όμως δεν είναι δεσμευτική
  • Δεν υπάρχει δεσμευτικότητα μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας
  • Όποιες δηλώσεις των μερών στο πλαίσιο της διαδικασίας διαμεσολάβησης, δεν αποτελούν αποδεικτικά μέσα ενώπιον πολιτικού ή διαιτητικού δικαστηρίου σε περίπτωση αποτυχίας
  • Ο διαμεσολαβητής είναι αμερόληπτος και μόνο με συγκατάθεση των συμμετεχόντων μεταφέρει τις σχετικές πληροφορίες

Η διαμεσολάβηση μπορεί να προσφέρει:

  • Άμεσες, γρήγορες και βιώσιμες λύσεις με χαμηλό κόστος
  • Λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες και στις δυνατότητες των δανειοληπτών
  • Οριστική διευθέτηση του προβλήματος

Τι είναι η Τραπεζική Διαμεσολάβηση;

Είναι μια εξειδικευμένη διαδικασία η οποία με τη σύμπραξη δικηγόρου οδηγεί σε επιτυχημένα ή άριστα αποτελέσματα. Η τραπεζική διαμεσολάβηση εξετάζει με δίκαιες και διαφανείς διαδικασίες τις διαφορές που προκύπτουν από την παροχή τραπεζικών και επενδυτικών υπηρεσιών (όπως για παράδειγμα: καταθέσεις, δάνεια, κάρτες ή μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια, ομόλογα) από τράπεζες και εταιρείες επενδύσεων, επιδιώκοντας τη φιλική διευθέτησή τους.

Αναφέρεται στα:

  • Καθυστερημένα (κόκκινα δάνεια)
  • Οικονομικές – χρηματοοικονομικές διαφορές και βοηθάει την αποφυγή αδιέξοδων θέσεων και δυσκολιών τελευταία στιγμή δεδομένου ότι παρακολουθούμε τη διαδικασία από την αρχή χωρίς να επιβάλλουμε λύσεις στα συμμετέχοντα μέρη αλλά εκφράζοντας απόψεις από την μεγάλη εμπειρία μας στις τραπεζικές διαδικασίες
    Είναι στην ουσία μέσο δημιουργικής διαμεσολάβησης, η τραπεζική διαμεσολάβηση

Χαρακτηριστικά:

  • Η Τραπεζική Διαμεσολάβηση δίνει λύσεις έξω από τα τραπεζικά κριτήρια, κινούμενη στον άξονα της ηθικής, τον κώδικα δεοντολογίας και της εταιρικής διακυβέρνησης
  • Οι λύσεις είναι εφικτές σύμφωνα με τις δυνατότητες αποπληρωμής και βιωσιμότητας
  • Είναι τυποποιημένη στη μόνιμη και διαρκή λύση
  • Προσφέρει λύσεις βραχυχρόνιες – μεσοχρόνιες – μακροχρόνιες με δυνατότητα διαρκούς αναθεώρησης και μεγάλη ευελιξία
  • Δίνει μόνο βιώσιμες και διαρκείς λύσεις
  • Λαμβάνει υπόψιν την οικονομική και κοινωνική κατάσταση των δανειοληπτών
  • Προβλέπει στο μέτρο του δυνατού την μελλοντική εξέλιξη και τα μελλοντικά εισοδήματα και ανάγκες
  • Διαχωρίζει τη δυσκολία από την ασυνέπεια του δανειολήπτη
  • Προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα της αγοράς
  • Βλέπει την πραγματική εικόνα του δανείου και λαμβάνει υπόψιν τα μακροχρόνια στοιχεία
  • Λαμβάνει υπόψη το κληρονομικό δικαίωμα προαίρεσης στους μελλοντικούς κληρονόμους (με περιορισμένη εγγύηση)
    Το δικαίωμα θα έχει μελλοντική αξία

Δεν υπάρχουν προβλήματα, μόνο λύσεις!

Ποια είναι τα προβλήματα που μπορώ να απευθύνω σε έναν τραπεζικό διαμεσολαβητή;

Ο τομέας δράσης αφορά από τις πιο απλές υποθέσεις όπως παράπονα σχετικά με τις πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες που διατηρεί ένας πελάτης σε οποιαδήποτε τράπεζα. Επίσης, αδιαφανείς χρεώσεις που μπορεί να εντοπίσει κάποιος σε παρεχόμενες υπηρεσίες της τράπεζας ή συμβουλή αλλά και έλεγχος στον τρόπο υπολογισμού ενός επιτοκίου.

Ακόμα, πολύ συνηθισμένο είναι να μην μπορεί κάποιος να πληρώσει τη δόση του δανείου του και να προτείνει μέσω των διαμεσολαβητών την καλύτερη αντιμετώπισή του. Τέλος, αρκετά είναι τα παράπονα για τις εισπρακτικές εταιρίες.

Η Διαδικασία

Τα ενδιαφερόμενα μέρη προσέρχονται οικειοθελώς, προϋπόθεση ωστόσο αποτελεί η έγγραφη συμφωνία υπαγωγής στη διαμεσολάβηση. Δηλαδή η διαδικασία είναι εκούσια. Απαραίτητη συνθήκη για τη διεξαγωγή αποτελεί η παράσταση δικηγόρου, ενώ, κομβικό στοιχείο είναι η εξουσία διαθέσεως των μερών (authority to settle), το οποίο αποτελεί βασικό στοιχείο ελέγχου του διαμεσολαβητή κατά την έναρξη της διαδικασίας.

Ο διαμεσολαβητής επιλέγεται από τα μέρη και έχει ως κύριο καθήκον τη διευκόλυνση της διαδικασίας διαπραγμάτευσης και τον έλεγχο της τήρησης των κανόνων. Λειτουργεί ουδέτερα, αμερόληπτα και βοηθά τα μέρη να καταλήξουν σε μία κοινά αποδεκτή συμφωνία. Η εξειδίκευση του διαμεσολαβητή σε τραπεζικά ζητήματα αν και δεν κρίνεται αναγκαία, είναι ωστόσο καθοριστική, καθότι η πολυπλοκότητα του αντικειμένου επιτάσσει γνώσεις τόσο στα θέματα τραπεζικής πρακτικής όσο και στα θέματα των ρυθμίσεων.

Η διαδικασία εξελίσσεται με κοινές και χωριστές συναντήσεις, κατά τις οποίες τηρούνται το απόρρητο και η εμπιστευτικότητα των πληροφοριών τους. Ειδικά στις τραπεζικές ρυθμίσεις, η εμπιστευτικότητα των δεδομένων και το απόρρητο των πληροφοριών είναι κομβικής σημασίας, καθώς συντελούν θετικά στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ δανειολήπτη και τράπεζας.

Τα μέρη είναι ελεύθερα να τερματίσουν τη διαδικασία ανά πάσα στιγμή, χωρίς δεσμεύσεις ή κυρώσεις, γεγονός που καθιστά τη διαμεσολάβηση μία εξαιρετικά δυναμική διαδικασία επίλυσης διαφορών. Από τη στιγμή που υπάρξει συμβιβαστική λύση, συντάσσεται το πρακτικό επιτυχίας, το οποίο αποτελεί εκτελεστό τίτλο εφόσον η συμφωνία περιλαμβάνει αξίωση που μπορεί να εκτελεστεί αναγκαστικά. Αρκεί η κατάθεσή του στο αρμόδιο Πρωτοδικείο από ένα εκ των δύο μερών.

Θα πρέπει να θυμάστε:

  • Υποβάλλουμε παράπονο στον προϊστάμενο της τράπεζας ή της επενδυτικής εταιρίας που έχουμε τη διαφορά, αν δεν απαντήσει σε 10 ημέρες…
  • Απευθυνόμαστε εγγράφως στην Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Πελατών της τράπεζας ή στην επενδυτική εταιρία
  • Αν η απάντηση δεν είναι ικανοποιητική ή αν περάσουν 10 εργάσιμες ημέρες χωρίς απάντηση, μπορείτε να υποβάλετε εγγράφως το θέμα στον Μεσολαβητή Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών. Ο Μ.Τ.Ε.Υ., εφόσον το θέμα εμπίπτει στις αρμοδιότητές του, θα σας ενημερώσει άμεσα ότι παρέλαβε το Έντυπο Παραπόνων σας
  • Ο Μ.Τ.Ε.Υ. διατυπώνει αιτιολογημένη έγγραφη σύσταση προς τα δύο μέρη, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, τις αρχές καλής επιχειρηματικής πρακτικής και κάθε σχετικό κώδικα δεοντολογίας, με σκοπό την επίλυση της διαφοράς. Η σύσταση αυτή δεν είναι δεσμευτική και μπορεί κάθε μέρος να τη δεχθεί ή να την απορρίψει εγγράφως

Τραπεζικός Διαμεσολαβητής

Υπηρεσίες με χαμηλό κόστος

Έχει επιτυχία αυτός ο τρόπος επίλυσης;

Μερικά πράγματα που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως ο χρόνος ολοκλήρωσης του αιτήματος είναι περίπου δυο μήνες μετά την αρχική υποβολή του, ενώ το κόστος είναι χαμηλό, αφού δεν ξεπερνά το 25% αυτού που θα χρειαζόταν μέσω της δικαστικής οδού. Για τον πιστούχο η συμφωνία είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες και στις δυνατότητές του ούτως ώστε να είναι σε θέση να την τηρεί, ενώ για την τράπεζα η οριστική διευθέτηση της οφειλής συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση των ληξιπρόθεσμων ανοιγμάτων.

Επιπλέον, η αποφυγή των εντάσεων, των συγκρούσεων και της διατάραξης των σχέσεων συνεργασίας με την τράπεζα, η αποκατάσταση και ενίοτε η διεύρυνσή τους είναι μερικά ακόμη οφέλη της τραπεζικής διαμεσολάβησης.

Ή

ΚΑΤΑΘΕΣΤΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΑΣ
ΚΑΤΑΘΕΣΤΕ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΣΑΣ